Cześć!

Krótko o mnie

Jest to pierwszy artykuł na moim blogu pogotowiemarketingowe.pl, więc warto się przedstawić. 🙂 Nie będę na wstępnie zanudzał Cię moja życiową biografią więc napisze w wielkim skrócie:
Nazywam się Radosław Czaiński, mieszkam w pierwszej stolicy Polski i uwielbiam marketing! Prowadzę własną agencję reklamową, czyli działalność, której głównym celem jest pomoc innym firmom w budowie solidnej i pewnej marki.

Na tym blogu zdecydowałem podzielić się z Tobą zdobytą przeze mnie wiedzą na temat szeroko pojętego marketingu, prowadzenia biznesu oraz rozwoju osobistego. Pewnie zastanawiasz się dlaczego łącze te wszystkie tematy na jednym blogu? Nie ma biznesu bez marketingu, Twoja firma to TY, więc bez własnego rozwoju osobistego zaniedbujesz swój biznes, a bez podstawowej wiedzy na temat marketingu, będziesz szukać klientów jak igły w stogu siana wydając na to pieniądze w ciemno.

Dla kogo głównie przeznaczony jest mój blog?

Mój blog kieruję do osób prowadzących mikro firmy, małe firmy oraz freelancerów, którzy szukają praktycznych porad na temat prowadzenia własnego biznesu, chcą zwiększyć sprzedaż, polepszyć jakość swoich produktów lub usług oraz pragną bardziej się rozwinąć! Jeśli jesteś marketingowcem, doradzą biznesowym, managerem lub właścicielem większej firmy, a którykolwiek z moich artykułów zrobił na Tobie wrażenie, koniecznie musisz mnie o tym poinformować 🙂

O czym będę pisał?

Tak jak wcześniej wspominałem, poruszę trzy kategorie, które łączą się ze sobą: Marketing, Biznes oraz Rozwój osobisty. Postaram się, aby wiedzę specjalistyczną taką jak porady prawne, czy księgowość opisywali na moim blogu eksperci w przeprowadzonych przeze mnie wywiadach. Jeżeli jesteś jeszcze pracownikiem etatowym będę zachęcał Cię do przejścia „na swoje” pokazując przy tym plusy i minusy samozatrudnienia.

Zaczniemy od prostych tematów takich jak proces założenia firmy, sposoby reklamy lokalnej oraz w sieci, aż po tematy związane ze szczegółową analizą działań danego narzędzia marketingowego. Twój reklamowy budżet powinien być wykorzystywany w jak najlepszym stopniu. W międzyczasie postaram namówić Cię abyś postawił na rozwój osobisty, który zawsze wpływa pozytywnie na prowadzenie biznesu. W rozwoju osobistym pominę tematykę motywacji, coachingu itp. Postawię za to na praktykę, a w niej skupię się np. na ustalaniu swoich celów, zarządzaniu własną produktywnością i walkę z chaosem, który wkradł się do Twojej firmy i którego nie możesz się pozbyć. 🙂

Dlaczego tworzę tego bloga?

Zabrzmi to banalnie, ale lubię pomagać ludziom. Do tej pory, każdy sukces mojego klienta budził na mojej twarzy wielki uśmiech. Podziękowania oraz ciepłe słowa, są od zawsze moim paliwem, dzięki któremu z dnia na dzień chętnie wykonuję swoją pracę. Przekonałem się, że prowadzenie firmy nie jest łatwe i sam, zaczynając swoją przygodę z biznesem chciałbym mieć dostęp do materiałów, które dla Ciebie przygotuję.

Mój pogląd na marketing i biznes w Polsce

Jako obecny lub przyszły właściciel własnej firmy pewnie na samym początku tworzenia swojej działalności spotkałeś się z pytaniem ukrytym we własnej głowie „Jak rozreklamuję swoją firmę”? Sprawa wydałaby się prosta… gdybyśmy mieli na działania marketingowe ogromny budżet. Smutną prawdą jest fakt, że tych pieniędzy na samym starcie nie ma zbyt wiele, a na przyszłe miesiące w ogóle nie zaplanowaliśmy wydatków na marketing.

Niestety baner wiszący na płocie przy ruchliwej ulicy nie zagwarantuje nam ogromnej ilości nowych klientów, mały moduł reklamowy w miejskiej gazecie nie wyniesie naszej firmy na szczyt popularności, a jeden spot w radiu w najtańszych godzinach nie zarobi na nasze wakacje w ciepłych krajach. Statystycznie, bardzo duża liczba działalności gospodarczych pada po pierwszych dwóch latach istnienia. Przechodząc kolejny raz ulicą lub spacerując po galerii handlowej natrafiamy na nowo otwarte sklepy, którym często również nie wróżymy świetlanej przyszłości.

Dlaczego tak się dzieje? Prowadząc działalność zaniedbujemy dwa najważniejsze aspekty: siebie i klientów. Stajemy często w miejscu, nie chcemy rozwijać swojej firmy oraz własnej osoby. Wolimy skupić się na bankowym saldzie konta firmowego, wydajemy świeżo zarobione pieniądze na rzeczy które w żaden pozytywny sposób nie wpłyną na rozwój naszej firmy takie jak np. nowiutki samochód z salonu z wyższej półki (bo przecież leasing obniża podatek, co nie?:) ). Zapominamy już w ogóle o własnym rozwoju osobistym, bo przecież „nie ma na to czasu”…

Dwie największe wymówki Polskiego przedsiębiorcy: „Nie mam na to czasu” oraz „Nie mam na to pieniędzy” :). Nie masz czasu? Zatrudnij pracownika, nie na pełen etat, nawet na ćwierć etatu. Odciąży Cię od najgorszych obowiązków, a Ty będziesz mógł skupić się bardziej na swojej firmie i unikniesz „wypalenia zawodowego”. Zapomniałem… jest jeszcze druga wymówka: „Nie masz na to pieniędzy”. To w takim razie nie zatrudniaj pracownika, pracuj po prostu godzinę dłużej dziennie i przeznacz ją na rozwój swojej firmy, a wracając błędnym kołem do „Nie mam na to czasu”: pracujesz pewnie 16 godzin dziennie, godzinę jesz, a 7 godzin śpisz więc godzina dłużej „może Cię zabić”. Wróćmy zatem do początku tej krótkiej historii: sprzedaj swoje nowe niepotrzebne auto i w koszcie opłaty leasingowej zatrudnij pracownika. Jedyne co stracisz to błędne wrażenie o swoim sukcesie.

Skupiamy się na jak największym zysku, jak najmniejszym kosztem. Ile restauracji upadło przez fakt, iż z biegiem czasu zaczęli podawać mniejsze porcje, używali gorszych składników, podwyższali ceny? Ogromna ilość. Interesuję nas szybki zysk, nie myślimy o przyszłości naszej firmy! Ilu z Nas przedsiębiorców podczas przerwy świątecznej pod koniec roku lub po sylwestrze rozpisuje plan działania swojej firmy na nowo rozpoczęty rok? 20%? 10% 5%? A ile z tych osób które rozpisały plan działania na cały rok z góry starają się go realizować przez cały rok? Nie bierz moich uwag za mocno do siebie, każdy jest inny, każdy popełnia różnorodne błędy. Osobiście na początku popełniłem ich niezliczoną ilość i nadal je popełniam! Chciałbym Tobie doradzić jakich błędów unikać i co zrobić, abyś tak poukładał swoją firmę i działania marketingowe, żebyś bez jakichkolwiek negatywnych skutków mógł sobie pozwolić na zakup tego wyżej wspomnianego pięknego auta z salonu. 🙂

Czy będę tylko blogował?

Oczywiście, że nie! 🙂 Pierwsza lekcja na dziś, planuj swoje działania daleko w przód, aby za kilka lat sprawdzić, jak daleko zaszedłeś! Postanowiłem, że w tym miejscu, zapiszę swoje cele, aby nie móc już się z nich wycofać. 🙂
Odpowiem na rodzące się w Twojej głowie pytanie: W takim razie co będę robił oprócz blogowania?

  • Będę przeprowadzał wywiady z osobami specjalizującymi się w danych sekcjach biznesu.
  • Stworzę bezpłatny e-book z darmowymi lub niskobudżetowymi sposobami reklamy.
  • Utworzę grupę na facebooku, abyś mógł wymieniać się z innymi moimi czytelnikami swoją wiedzą i wątpliwościami.
  • Przeprowadzę darmowe webinarium na tematy podrzucony przez moich czytelników.
  • Wystartuję z podcastami, aby odciążyć Wasze oczy od blasku monitora 🙂
  • Stworzę kurs internetowy, dzięki któremu będę mógł pomóc Wam spojrzeć na prowadzenie biznesu z każdej możliwej strony.
  • Przeprowadzę cykl szkoleń biznesowych.
  • Napiszę książkę, którą sam chciałbym otrzymać rozpoczynając swoją działalność.

Szczegółów oraz dokładnych dat nie będę Tobie zdradzać, lecz już nie mogę się doczekać pierwszych zrealizowanych pozycji!
Moje plany można powiedzieć dalekosiężne, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo. Wypełnione plany z wielką radością będę skreślał, żebyście mogli zobaczyć w jakim momencie jestem.

Kilka słów na koniec

Pamiętaj mój czytelniku, jestem tutaj po to, żeby Ci pomóc, chcę aby moje treści były jak najlepszej jakości i pomogły Tobie osiągnąć wymarzony sukces. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nie krępuj się! Wyślij mi je w komentarzu, w e-mailu, wiadomości na facebooku, nie ważne. W miarę moich możliwości postaram się Tobie pomóc!

Czy zachęciłem Cię do zapoznania się z większa ilością moich przemyśleń na temat prowadzenia biznesu? Odwiedź mój spis treści i sprawdź, które tematy mogą Ci pomóc. Jeżeli chciałbyś być na bieżąco z nowościami na moim blogu zachęcam Cię do subskrypcji newslettera oraz polubienia mojej strony na facebooku.

Masz do mnie jakieś indywidualne pytania lub chciałbyś zasugerować na jaki temat mam napisać wpis? SUPER! Napisz do mnie jeszcze dziś!
Nie pisz do mnie „per Pan”, jesteś moim czytelnikiem, już przełamaliśmy tą barierę!

Serdecznie Pozdrawiam
Radek 🙂